Historiaa

TEHY:n INARIN-UTSJOEN AMMATTIOSASTON VIRKISTYSTOIMINTAA

Vuosien varrelta 1981-2001 (Arkistoa pitänyt Anne Talosela )

Ivalossa järjestettiin perinteisesti keväisin terveyskeskuksen henkilökunnalle viestikisat. Lajeina eri henkilökuntaryhmien välillä on kisailtu hiihdossa, kävely-suopunginheitossa, luisteluhiihdossa-(85), lumenveistossa, joukkuehyppynarussa, pallonkuljetuksessa, ampumahiihdossa, kottikärrykisassa ym. Nämä mukavat tapahtuvat valitettavasti loppuivat pikkuhiljaa laman myötä.

Ammattiosasto on

- pitänyt kokouksia Ivalossa, Inarissa ja Utsjoella.

- jäseniltoja Ivalossa ja Saariselällä eri pankkien tiloissa ja majoissa.

- yhteinen jäsenpäivä Sodankylän ao:n kanssa Saariselällä (-97), hiihtoa, uintia, tiedottamista   tulevista vaaleista, syömistä ja tanssimista.

- Virkistysmatka Leville (-87).

- tunturiretki ja jäsenpäivät Utsjoella (-97).

- käärmeooppera Äkäslompolossa (-99).

- tutustumiskäynti Digitan radio ja TV asemalla tuulispäällä, syömistä ja saunomista.

- yhteinen pikkujoulu Superin kanssa Kirakalla lakon jälkeisenä jouluna.

- karaokebussilla Tehyn kevätpäivillä Kuusamossa (-99).

- retki ja saunailta Ukontuvalla Ukonjärvellä.

- Tehyn puheenjohtahja Jaana Laitinen-Pesolan vierailu suuskuussa 1999; tutustuminen Männikön palvelukotiin, terveyskeskukseen ja palvelutaloon Ivalossa. Utsjoella tutustuttiin kirkkotupiin, kirkkoon ja terveyskeskukseen. Matka jatkui Tenon vartta Karasjoen terveyskeskukseen. Viimeisenä aamuna veirailu porotila Maggalla Törmäsessä, jossa Lea Magga kertoi saamelaiskulttuurin näkökulmasta omasta tiestään käsivarresta Kuopioon lastenhoitajakouluun.

- keräys kehitysyhteistyölle: potkupyöräkelkkaviesti Ivalon Tk.ssa.

- matka Tallinnaan, välilasku Helsingissä, jossa tutustuminen Tehyn toimistoon(-2000).

- Vierailu Kirkkonummen ao:n vieraana; purjehdusta merellä, kesäkeittiön antimia ja seurustelua (-2001).

- Vastavierailu Kirkkonummen-Siuntion ao:sta tänne meille: käynti kullankaivajan luona, huovutusta Lemmenjoella, veneretki Ravadasputoukselle, Siida, saunomista ja syömistä Kirakalla (-2001).

- Ao omat kotisivut

........ihan kaikki jutut eivät varmasti tässä vielä ole, mutta ainakin osa......... Anne Talosela pj.

Vuosi 2011 OLI JUHLAVUOSI  ...Tehyläinen ammattiosastomme syntyi 30 vuotta sitten!

Vuonna 2021 juhlimme Tehyn 40-vuotis päiviä Aurora Villagessa Ivalossa!