Ammattiosaston hallitusvaalit kaudelle 2020-2022

Aika: 1.-16.10.2019

Hyvät Tehyn Inari-Utsjoen ammattiosaston jäsenet

Ammattiosaston hallituksen kausi loppuu tämän vuoden lopussa ja nyt on aika miettiä ammattiosaston hallitusvaalia. Jos haluat osallistua ammattiosastomme toimintaan kaudella 2020-2022, niin tässä on elämäsi tilaisuus!

Ehdokkaaksi voi asettua ammattiosasto 807:n jäsen, jonka jäsenmaksut ovat ajan tasalla. Ehdokkaaksi asettuminen tapahtuu täyttämällä ehdokasasiakirja, joka on toimitettu sähköpostilla jäsenille. Ehdokasasiakirja tulee palauttaa allekirjoitettuna johonkin myöhemmin tässä tiedotteessa mainituista osoitteista joko paperisena tai skannattuna. Oman jäsennumerosi löydät Tehyn jäsenkortista tai Tehy-lehden takakannen osoitekentästä.

Ehdokasasettelu alkaa 1.10.2019 ja päättyy 16.10.2019 Mikäli asiakirja toimitetaan paperilla, tulee postileiman olla viimeistään 16.10.2019 Myöhästyneitä asiakirjoja ei hyväksytä.

Ammattiosaston jäsenellä on mahdollisuus tarkastaa vaalikelpoisuutensa ja äänioikeutensa neljänä päivänä ehdokasasettelun aikana. Nämä päivät ovat 1.-4.10.2019. Tarkastaminen tapahtuu soittamalla tai lähettämällä viestiä ammattiosaston puhelimeen numeroon 0400 334 807 arkisin klo 17 jälkeen. Mikäli ammattiosaston jäsen katsoo, että hänet on virheellisesti jätetty pois vaaliluettelosta, voi hän tehdä oikaisuvaatimuksen kirjallisesti vaalilautakunnalle 24.10.2019 mennessä. Vaalilautakunta voi myös pyytää oikaisua ehdokkaalta niistä virheistä tai puutteista, jotka eivät muuta ehdokkaiden asettelua.

Ammattiosaston hallitus on päättänyt, että vaali käydään sähköisesti pitkien välimatkojen vuoksi. Tämä mahdollistaa sen, että jäsenet voivat äänestää hallitusvaalissa, vaikka eivät pääsisi osallistumaan syyskokoukseen. Mikäli ehdokkaita on alle 12, ei äänetystä toteuteta sähköisenä vaan ehdokasasettelun täydentäminen ja äänestys tapahtuu itse syyskokouksessa. Jos ehdokkaita on tasan 12, täyttyvät hallituspaikat automaattisesti eikä äänestystä tarvita. Äänestämisestä tiedotetaan myöhemmin erillisellä tiedotteella.

Päivätyt ja allekirjoitetut ehdokasasiakirjat toimitetaan

- skannattuna sähköpostilla osoitteeseen:

ao807@tehy.net

- Inarin kunnan sisäisellä postilla osoitteeseen:

Elle-Mari Aikio-Jumisko, Ivalon hammashoitola

Kuoreen maininta "henkilökohtainen"

- Postitse osoitteeseen:

Elle-Mari Aikio-Jumisko, Ivalon hammashoitola, Sairaalantie 15, 99800 Ivalo

Kuoreen maininta "henkilökohtainen"

Vastaamme mielellämme kysymyksiin hallitusvaaleista Meille voi soittaa tai vaikka kiskaista ohimennen hihasta, myös messengerin kautta voi laittaa viestiä.

Syksyisin terveisin vaalilautakunta,

Nina Hintsala